Vredeslicht 2021

Doe mee
Geef het licht van de vrede door!

Een vredeskind ontsteekt jaarlijks het Vredeslicht aan de vredesvlam in Bethlehem. Daarna verspreiden  scouts het over de hele wereld.

Wat klein begon, is uitgegroeid tot een grote internationale actie die Scoutinggroepen over de hele wereld ondersteunen.
Jaarlijks komen ca. 5.000 Scouts vanuit verschillende landen naar Wenen om het licht persoonlijk in ontvangst te nemen, om het vervolgens aan andere groepen door te kunnen geven.
Het Vredeslicht is geen magisch symbool, dat vrede tovert. Het herinnert ons aan onze plicht ons voor de vrede in te zetten. Het Vredeslicht is een teken van hoop. Zo ontstaat er al meer dan 25 jaar vlak voor Kerstmis vanuit dat ene kleine vlammetje een oceaan van licht.

Verspreiding van het Vredeslicht
Ook dit jaar haalt een delegatie met de bus het Vredeslicht op in Wenen om het daarna per provincie verder te verspreiden..
Op zondag 12 december komen het licht aan in Nederland.
Wil je met je groep iets doen met het Vredeslicht? Bijvoorbeeld het gebruiken bij jullie kerstviering. Of het Vredeslicht verspreiden bij je familie en vrienden?
Iedereen is van harte welkom. Neem wel je eigen lantaarn mee!

Datum: Zondag 12 december, tussen 19.00 en 21.00 uur
Adres:

Grote Maria Magdalenakerk
Singelstraat 21
4461 HZ  Goes

Lukt het niet om op deze datum te komen, maar wel op een andere datum en tijd. Neem dan even contact op met vredeslicht@scoutingzeeland.nl

Houd Facebook van Vredeslicht Zeeland in de gaten voor eventuele wijzigingen.