Spelotheek

Waarom zou elke groep materiaal dat maar af en toe nodig is, zelf aanschaffen? Er is nu een mogelijkheid om dit via de spelotheek van de regio te (ver)huren.

Online platform
Afgelopen maanden hebben Henk de Keijzer en Erwin van den Broek gewerkt aan het opzetten van een spelotheek:. Een online platform waarin groepen hun spelmateriaal kunnen aanbieden zodat anderen het kunnen huren.
Het idee van een spelotheek is ontstaan in 2019.

‘Webshop’
De spelotheek is een online verzamelplaats van leuke en handige spullen die je niet zo vaak gebruikt. Het werkt als een webshops, zodat je alles wat beschikbaar is in een overzicht kunt zien. Zo kun je  voor een slackline of het spel Kubb terecht bij de Mr. Bakkergroep uit Zierikzee. Loopski’s en pylonen kun je huren bij de Valkeniers uit Koudekerke. Naast spelmateriaal kunnen ook andere dingen aangeboden worden, zoals tenten, verkleedkleding, megafoon, mobiel pinautomaat, collectebussen.enz.

Kosten- en ruimtebesparend
Het voordeel van het gebruiken van elkaars spullen is dat het kosten– en ruimtebesparend is. Een limonadekoe gebruik je niet zo vaak, maar is wel leuk om tijdens een groepskamp of met het overvliegen in te zetten. Het is een kostbare aanschaf, die ook ergens opgeslagen moet worden. Gelukkig hebben de Valkeniers een limonadekoe op stal staan en kan je haar voor vijf euro per dag huren..
Als verhuurder bepaal je zelf het bedrag en eventuele borgsom.
Via de spelotheek krijg je een e-mail als iemand jouw item wil huren en samen kun je afspraken maken over het afhalen en terugbrengen.

Op https://www.scoutingzeeland.nl/spelotheek kun je het volledige aanbod en de prijzen vinden. Wil je zelf iets aanbieden? Mail dan naar Erwin en Henk via spelotheek@scoutingzeeland.nl